• język migowy
Strona główna/Urząd/Aktualności/Przedszkole nr 10 wzbogaca swoją ofertę

Przedszkole nr 10 wzbogaca swoją ofertę

Aktualności 10 Października 2017

Przedszkole nr 10 im. Juliana Tuwima w Czerwionce-Leszczynach wzbogaciło swoją ofertę o nowe – piękne i profesjonalnie wyposażone sale. To od tego roku szkolnego ulubione miejsca dzieci - przyciągają niesamowitymi sprzętami, które mają ogromne znaczenie dla rozwoju najmłodszych.

 

 

Pierwszą zmianą, którą zastały dzieci po wakacjach była odnowiona sala Grupy II. Pomieszczenie nie tylko wyremontowano, ale przede wszystkim przystosowano je do potrzeb dzieci niepełnosprawnych uczęszczających do placówki. Jak przyznały same dzieci, sala zmieniła się nie do poznania – jasne, przestronne wnętrze zrobiło wrażenie zarówno na maluchach, jak i ich rodzicach. Do potrzeb niepełnosprawnych dostosowano także łazienkę mieszczącą się obok sali. Drugą zmianą w przedszkolu była modernizacja pomieszczeń do zajęć rehabilitacyjnych i poprawiających rozwój ruchowy przedszkolaków. Oprócz wyremontowania salki już istniejącej udało się stworzyć dodatkowe pomieszczenie, w której dzieci ćwiczą pod nadzorem rehabilitantki.

 

„Sala w której mogłyby odbywać się zajęcia integracji sensorycznej, była nam bardzo potrzebna. Do przedszkola uczęszcza 180 dzieci, w tym 23 dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Dodatkowo, przedszkole prowadzi wczesne wspomaganie rozwoju dziecka udzielając pomocy 29 dzieciom” - mówi Dyrektor Przedszkola Gabriela Grochla. – „Nowa sala robi ogromne wrażenie! Jest piękna i profesjonalnie wyposażona”.

 

Zakupiono kabinę do integracji sensorycznej – z pełnym wyposażeniem: hamakiem, huśtawką – gniazdem, huśtawką – wałkiem, wiszącą piłką do terapii odruchów i liną wspinaczkową.

Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez przyjemną i interesującą dla dziecka zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Rozwija motorykę, koordynację, wzmacnia mięśnie oraz pomaga w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała. Stymuluje najważniejsze funkcje życiowe organizmu, pracę serca, układu oddechowego, polepsza cyrkulację krwi, dzięki czemu dzieci lepiej dotleniają organizm. Ćwiczenia rozwijają także orientację przestrzenną. Z kolei ćwiczenia na trampolinie dostarczają dziecku wielu wrażeń sensorycznych i są szczególnie zalecane przy stymulacji przedsionkowej i proprioceptywnej. Metoda integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Efektowny i przyciągający uwagę podświetlany zmiennymi kolorami basen służy do stymulacji i aktywizacji zmysłów, talerz do bujania, spodek z uchwytami – służą one do ćwiczenia koordynacji ruchowej oraz zmysłów równowagi . Dzieci chętnie korzystają także z trampoliny z poręczą, tunelu, miniszczudeł, letnich nart, plansz na kółkach, hockera – walca terapeutycznego, sensorycznych kamieni, sensorycznych kwadratów, fakturowych płytek, zestawu do balansowania, fakturowych torów do ćwiczenia równowagi, fakturowej ósemki, podestu wielofunkcyjnego, kwadratów fakturowych, poduch sensorycznych, materacy i innych wspaniałych, niezwykle interesujących dla dzieci sprzętów, które mają tak ważne znaczenie dla rozwoju najmłodszych.

 

„Cały czas chcemy wzbogacać pomieszczenia rehabilitacyjne, w tej chwili czekamy jeszcze na specjalistyczne łóżko do masażu, które powinno pojawić się tu w przeciągu najbliższych dwóch tygodni – dodaje G. Grochla. - Oczywiście, w przedszkolu udzielamy dzieciom fachowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez udział w zajęciach prowadzonych przez: logopedę, psychologa, rehabilitanta, tyflopedagoga, surdopedagoga oraz oligofrenopedagogów. A zajęcia w nowej sali prowadzi wykwalifikowana rehabilitantka”.

 

„Dzieci niezwykle chętnie przychodzą do tej sali, najchętniej spędzałyby tutaj każdą chwilę. Często dopytują czy mogą zostać tutaj trochę dłużej” – dodaje Monika Kolstrung-Smołka, rehabilitantka pracująca z dziećmi.

 

Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz własnego organizmu. Wpływa ona także na rozwój dziecka, jego zdolność nauki i samoocenę. Dzieci u których istnieją problemy z przetwarzaniem bodźców sensorycznych mogą mieć m.in. problemy z motoryką, przechodzeniem od jednej czynności do drugiej, dziecko może łatwo się rozpraszać lub zbyt słabo reagować na ruch lub dotyk.

Modernizacja pomieszczeń w Przedszkolu nr 10 oraz ich nowoczesne wyposażenie to koszt ok. 200 tys. zł. Środki przekazano z budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.

do góry