Strona główna/Urząd/Aktualności/Marketing w szkole i przedszkolu

Marketing w szkole i przedszkolu

Aktualności 10 Marca 2015

W miniony wtorek w Przedszkolu nr 10 odbyła się narada dyrektorów szkół i przedszkoli, połączona ze szkoleniem z zakresu benchmarkingu. To już drugie spotkanie, podczas którego dyrektorzy, inspirowani przez naczelnik wydziału, dzielą się najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania placówką oświatową.

 

Tym razem, szkolenie poświęcone było marketingowi i promocji w organizacji non profit. Dziś, marketing w placówce oświatowej to konieczność.

„Nowoczesna szkoła musi być nastawiona na oczekiwania klienta – podkreśliła Iwona Flajszok, naczelnik wydziału edukacji w UGiM Czerwionka-Leszczyny. - By cieszyć się dobrą renomą w środowisku lokalnym, niezbędna jest właściwa komunikacja z otoczeniem, a także budowanie rozpoznawalności marki placówki. Bardzo duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych odgrywa profesjonalizm działań w organizacji, decydenci, dobre rozpoznanie rynku, a także kultura organizacyjna placówki”.

I. Flajszok zwróciła także uwagę na konieczność rozpoznania potrzeb rynku, wypełnienie ewentualnych luk, analizę konkurencji, planowość i korygowanie działań, a także kontrolę efektów.

Przedszkole i szkoła to instytucje sprzedające usługę edukacyjną. Promocja stała się więc nieodzowna. Jej program musi być dobrze opracowany, przygotowany i na bieżąco realizowany. Placówki zaczynają ze sobą konkurować, zaspokajając coraz wyższe oczekiwania rodziców i dzieci. Dlatego szkoły i przedszkola zwracają obecnie większą uwagę na budowanie swojego wizerunku w środowisku i podejmują szereg działań marketingowych.

 

 

Placówką, która może poszczycić się sukcesami w obszarze promocji, jest Przedszkole nr 10 im. J. Tuwima w dzielnicy Czerwionka.

Plan działań promocyjnych oraz jego realizację zaprezentowały, podczas spotkania, dyrektor przedszkola Gabriela Grochla oraz nauczycielki placówki.

 

„Dbamy o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym. O tym, co wyróżnia przedszkole, środowisko musi być obszernie i nieustannie informowane – zaznaczyła Izabela Piksa, wicedyrektor Przedszkola nr 10. - Wykorzystujemy lokalne media, aby o naszej placówce mówiło się nie tylko dobrze, ale również wyczerpująco i często. Wiele jest okazji, aby o naszym przedszkolu ukazała się choćby niewielka wzmianka. Mogą to być wydarzenia wewnątrzprzedszkolne, takie jak: Dzień Babci i Dziadka, Jasełka, Balik karnawałowy, Dzień Matki i Ojca, Niebanalna organizacja Święta Wiosny, wystawa prac plastycznych, wycieczki, festyny rodzinne itp. Tego rodzaju wiadomości utrwalają w środowisku przekonanie o tym, że w naszym przedszkolu wciąż dzieje się coś dobrego, że tutaj dba się o rozwój różnych form wychowania.

 

Korzystamy z wielu narzędzi informowania: plakaty, komunikaty prasowe, foldery itp. Prowadzimy stronę internetową przedszkola z bogatą galerią zdjęć i filmów, mamy także fanpage w portalu Facebook. Celem takiej informacji o przedszkolu jest przyciągnięcie jak największej ilości klientów, czyli rodziców i ich dzieci”.

 

 

 

Placówka wykorzystuje także zajęcia adaptacyjne –„dni otwarte” ("Akademia małego przedszkolaka"), które stanowią dobrą okazję do przyciągnięcia potencjalnych klientów, a polegają na zaprezentowaniu budynku, ogrodu, placu zabaw, a także ukazaniu przez nauczyciela atrakcyjnych form i metod pracy z dziećmi.

 

Istnieje wiele różnorodnych sposobów i możliwości promowania, które mogą przyczynić się do kreowania wizerunku szkoły czy przedszkola w środowisku lokalnym. Każda placówka powinna jednak wypracować własne i skuteczne sposoby promocji, zależne od możliwości finansowych, warunków lokalowych czy specyfiki środowiska.

 

„Stale podnosimy poziom pracy. Staramy się dążyć do doskonałości, aby ci, którzy korzystają z naszej oferty byli zadowoleni” - podsumowała Gabriela Grochla.

 

 

top_baner
do góry