Strona główna/Urząd/Aktualności/Kreatywna młodzież promuje gminę

Kreatywna młodzież promuje gminę

Aktualności 2 Stycznia 2013

W grudniu zakończono realizację projektu pn. "Kreatywni dla tradycji- twórcze działania młodzieży".


18 grudnia w Miejskim Ośrodku Kultury w Czerwionce-Leszczynach odyło się podsumowanie prowadzonych w jego ramach działań.

To nowa i wyjątkowa inicjatywa, która angażowała młodzież zamieszkującą tereny wiejskie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny. Projekt pozwolił skorzystać z szkoleń tematycznych, włączył także w proces promocji gminy oraz poszczególnych sołectw.

"Kreatywność i zapał jakiej oczekiwaliśmy pozwoliła zrealizować atrakcyjne projekty oraz nabyć młodym ludziom szereg przydatnych umiejętności" - wyjaśnia Adam Jazowiecki z Agencji Reklamowej Medium, która wraz z Gminą i Miastem Czerwionka-Leszczyny realizowała projekt. 


W spotkaniach i szkoleniach realizowanych od września do grudnia więło udział 36 osób - mieszkańców Bełku, Książenic, Palowic, Przegędzy, Stanowic, Szczejkowic.

"Projekt stanowił ścieżkę zdobywania umiejętności teoretycznych oraz praktycznych – dodaje A. Jazowiecki. - Zaoferowaliśmy szkolenia z takich tematów jak: promocja, marketing, projektowanie stron (webmastering), fotografia, obróbka zdjęć. Uczestnicy mieli możliwość samodzielnie (pod okiem animatora) zorganizować i przeprowadzić strategię promocji swojej miejscowości. Narzędzia i możliwości jakie przewidzieliśmy były ogromne, jesteśmy przekonani, że uczestnictwo i realizacja projektu będzie więc znaczącym elementem CV uczestników".  

Przez trzy miesiące młodzież pod okiem animatora pracowała, aby znaleźć najlepsze i najbardziej skuteczne pomysły na promocję sołectwa i całej gminy. 
Efekty spotkań i szkoleń zostały zaprezentowane przez każdą grupę podczas konferencji podsumowującej projekt. 
Jury w składzie: Andrzej Raudner – zastępca burmistrza Czerwionki-Leszczyn, Adam Jazowiecki – właściciel Agencji Reklamowej Medium, Anna Cebula z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS oraz Hanna Piórecka-Nowak, rzecznik prasowa UGiM w Czerwionce-Leszczynach miało wyłonić trzy najlepsze koncepcje i produkty promocji sołectw.

"Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem zaprezentowanych efektów pracy młodzieży. Wasze zaangażowanie i profesjonalizm działań sprawił, że dokonanie wyboru było bardzo trudne. Zachęcamy, do tego, aby kontynuować te wspaniałe działania i pasje" – podsumował gratulując uczestnikom projektu A. Raudner. 

Pierwsze miejsce przyznano grupie kreatywnej promującej sołectwo Stanowice.
Więcej o strategii działań promocyjnych grupy:
http://stanowice.wordpress.com/



"Nasze działania rozpoczęliśmy od poszukiwań pomysłów na promocję Stanowic – opowiadał animator grupy Sebastian Garbacz. - Naszą bolączką był brak wyrazistej tożsamości wizerunkowej sołectwa. Niewiele osób potrafiło wskazać cechę bądź miejsce wyróżniające Stanowice. Zastanawialiśmy się więc jak promować miejsce negatywnie, bądź zupełnie neutralnie postrzegane. Czytaliśmy informacje zamieszczone w internecie, sięgnęliśmy do publikacji poświęconych Stanowicom, rozmawialiśmy z mieszkańcami, poprzez media zaprosiliśmy do współpracy. 
Inspirację odnaleźliśmy w terenie podczas spaceru. Wtedy odkryliśmy Stanowice na nowo.
Okazało się, że sołectwo podzielone jest na cztery równe części - Szwanowiec, Parcele, Podlesie i Podgrabina. I to był dla nas punkt wyjścia w promocji uroku i rekreacyjnych walorów sołectwa. 
Stworzyliśmy "Młodzieżową trasę rowerową" na terenie Stanowic, którą promowaliśmy za pośrednictwem specjalnej publikacji, wirtualnego katalogu, gry planszowej wzorowanej na popularnym "Chińczyku". Stworzyliśmy także stronę internetową z logo naszych działań odwołującym się do tradycji oraz m.in. opowieściami o dawnych Stanowicach".

Drugie miejsce przyznano grupie promującej aktywny wypoczynek w Czerwionce-Leszczynach pod nazwą "Touring Czerwionka". 

Kiedy szukaliśmy pomysłu na promocję okazało się, że wszystkich nas łączy wspolna pasja – uwielbiamy jeździć na rowerze, a nasza gmina jest bardzo dobrym miejscem, aby tę pasję realizować – wyjaśniali uczestnicy projektu. - Stworzyliśmy stronę: http://touringczerwionka.wordpress.com z nowym logo naszych działań. Powstały także plakaty, ulotki i naklejki promujące Touring Czerwionka. Do uprawiania turystyki rowerowej zachęcamy także przez nasz profil na facebooku"

.
Trzecie miejsce zdobyła grupa promująca sołectwo Przegędza. "W działanie zaangażowaliśmy wielu mieszkańców – od najstarszych do najmłodszych. Stworzyliśmy film promujący sołectwo, a także ulotki, plakaty oraz stronę www -http://przegedza.wordpress.com/" – podkreślali członkowie zespołu.

Na uznanie zasługują także opisywane wcześniej działania podjęte w ramach promocji Książenic:http://lksuniaksiazenice.wordpress.com/ , Bełku (extraBehttp://mybelk.wordpress.com/) , a także grupy zachęcającej do aktywnego wypoczynku na terenie Czerwionki-Leszczynhttp://czerwionkaleszczyny.wordpress.com/ .

Projekt współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

galeria zdjęć:

 

http://kreatywni.medium-reklama.pl/podsumowanie-projektu,d72.html

top_baner
do góry