Strona główna/Urząd/Aktualności/Kolejne środki z UE dla gminy. Ruszy drugi projekt promocji inwestycyjnej

Kolejne środki z UE dla gminy. Ruszy drugi projekt promocji inwestycyjnej

Aktualności 7 Kwietnia 2011
W poprzedniej informacji zwróciliśmy uwagę na sukcesy gminy w sięganiu po środki unijne. Dziś Urząd Gminy i Miasta w Czerwionce-Leszczynach otrzymał kolejną doskonałą informację dotyczącą przyznania środków z UE na promocję inwestycyjną. 

Projekt kampanii promocyjnej pn. "Czerwionka-Leszczyny. Złoża sukcesu" ma pomóc w postrzeganiu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny jako atrakcyjnego partnera gospodarczego, miejsca lokalizacji inwestycji oraz prowadzenia działalności gospodarczej. "Ze względu na swoją specyfikę, kampania promocyjna terenów inwestycyjnych skierowana jest do różnego rodzaju odbiorców działających zarówno na rynku lokalnym, krajowym, jak i zagranicznym: inwestorów, deweloperów, pośredników handlu nieruchomościami, instytucji i firm finansujących budowę inwestycji" – wyjaśnia naczelnik wydziału rozwoju Krystyna Jasiczek.

Ważną grupą docelową stanowią mieszkańcy, nie tylko gminy, ale także całego kraju. Przeprowadzenie kampanii z wykorzystaniem mediów o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim ma przyczynić się do wykreowania wizerunku Czerwionki-Leszczyn jako atrakcyjnego miejsca do zamieszkania i spędzania wolnego czasu. 

Czerwionka – Leszczyny zlokalizowana jest w obszarze dużych i prężnie rozwijających się aglomeracji: katowickiej, gliwickiej i rybnickiej. Dobra lokalizacja, posiadanie atrakcyjnych, wolnych terenów inwestycyjnych, sieć połączeń drogowych umożliwiających łatwy dojazd do okolicznych miast aglomeracji śląskiej, autostrada A1 oraz atrakcyjne turystycznie i rekreacyjnie tereny sprawiają, że gmina jest bardzo dobrym miejscem do zainwestowania. 

"Przedmiotem kampanii jest promocja 11 terenów inwestycyjnych o łącznej powierzchni 65,7 ha zapisanych w planie zagospodarowania przestrzennego jako lokalne strefy aktywności gospodarczej, tereny usług sportu i rekreacji, tereny usługowe, tereny usług centrotwórczych oraz tereny przemysłowe" – dodaje K. Jasiczek.

W ramach projektu zaplanowano następujące działania:

 - Opracowanie katalogu ofert inwestycyjnych w formie składanej mapy oraz na nośniku elektronicznym,

 - Udział w targach inwestycyjnych w Poznaniu, w Brnie, w Monachium, w Cannes i w Wiedniu,

 - Udział w Europejskim Tygodniu Regionów i Miast OPEN DAYS 2011 w Brukseli,

 - Udział w Ogólnopolskim Kongresie Regionów w Świdnicy,

 - Reklamę w telewizji, radiu, Internecie, 

 - Reklamę mobilną w InterCity

 - Kampanię outodoorową

 - Artykuły w profesjonalnych, branżowych czasopismach

 - Spotkania biznesowe

 - Zakup gadżetów reklamowych (notesy, smycze, długopisy, teczki, kalendarze) oraz stojaków typu "roll-up" i ekranu projekcyjnego,

 - Konferencje otwierające i zamykające realizację projektu.


Całkowitą wartość projektu oszacowano na kwotę 944 170 zł, dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego wyniesie 85 % kosztów kwalifikowanych tj. 801 694, 50 zł.

Realizacja projektu potrwa do końca września 2012 roku.
top_baner
do góry