rozmiar tekstu + A - A   Wersja tekstowa

Wydział Finansowo-Budżetowy

Główna księgowa

Ewelina Falkiewicz

telefon: (32) 429 59 59

ksiegowa@czerwionka-leszczyny.com.pl

Skarbnik

Zbigniew Wojtyło

telefon: (32) 429 59 73

(32) 429 59 75 - podatki lokalne ,
(32) 429 59 29 - podatki lokalne,
(32) 429 59 74 - księgowość,
(32) 429 59 70 - płace,
(32) 429 59 71 - podatki od środków transportu,
(32) 429 59 25 - księgowość podatkowa,
(32) 429 59 32, 429 59 37- księgowość

ul. Parkowa 9,
44-230 Czerwionka-Leszczyny

Godziny urzędowania:

poniedziałek od 7:30 do 17:00
od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30
piątek od 7:30 do 14:00

Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:

  1. Referat Podatków: 
    • dokonywanie wymiaru podatków lokalnych, podatku rolnego i podatku leśnego,
    • prowadzenie ewidencji podakowej nieruchomośći dla potrzeb wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz ewidencji podatku od środków transportowych,
    • przyjmowanie wniosków oraz prowadzenie postępowań dotyczących zwolnień i ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z uwzględnieniem pomocy publicznej dla podatników będących przedsiębiorcami
    • wykonywanie kontroli podatkowej,
    • wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
    • wykonywanie zadań związanych ze zwrotem częsci podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
    • prowadzenie księgowości podatkowej,
    • windykacja zaległości podatkowych, w tym:
      - wystawianie upomnień
      - wystawianie tytułów wykonawczych
    • kontrola terminowości wpłat i rozliczeń zainkasowanych podatków przez inkasentów, 
  2. Referat Finansowo-Budżetowy:
    • opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy,
    • organizacja i wykonywanie prac związanych z planowaniem i zatwierdzaniem budżetu Gminy,
    •  ewidencja bieżącej realizacji budżetu, okresowe informowanie organów Gminy oprzebiegu tej realizacji,
    • przygotowanie zarządzeń w zakresie finansów Gminy, w tym zarządzeń w sprawie zmian w budżecie i w układzie wykonawczym,
    •  ewidencja zawieranych umów i zleceń w Centralnym Rejestrze Umów,
    • opracowywanie harmonogramów realizacji dochodów i wydatków,
    • przyjmowanie sprawozdań jednostkowych, sporządzanie sprawozdań zbiorczych i ich przekazywanie,
    •  prowadzenie spraw związanych z postępowaniami przetargowymi w zakresie obsługi bankowej, zaciągania zobowiązań w postaci kredytów, pożyczek oraz papierów wartościowych,
  3. Referat Księgowości:
    • prowadzenie całości spraw z zakresu księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu Gminy, Urzędu jako jednostki budżetowej oraz Gminnego Fundusz Ochrony Środowiska,
    • prowadzenie ewidencji ilościowo–wartościowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie inwentaryzacji,
    • ewidencja, rozliczanie i windykacja należności Urzędu innych niż podatki i opłaty lokalne,
    •  finansowanie jednostek budżetowych i instytucji kultury– uruchamianie środków i kontrola ich wydatkowania,
    • obsługa kasowa petentów,
    •  kompleksowa obsługa płacowa pracowników urzędu,
    •  ewidencja i windykacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania,
    •  współudział w korektach i wdrażaniu obowiązujących oraz nowych systemów ewidencji komputerowej w zakresie zagadnień będących przedmiotem działania wydziału,
    • opiniowanie projektów uchwał i aktów normatywnych w zakresie rachunkowości i finansów,
    • ewidencja i windykacja należności mandatowych,
    •  ewidencja zaangażowania wydatków budżetowych na dany rok i lata następne,
    • sporządzanie sprawozdań jednostkowych z wykonania budżetu Urzędu,
    •  zapewnienie obsługi finansowo–księgowej dla działającej przy Urzędzie PKZP,
    •  prowadzenie postępowania w zakresie zwrotu opłaty skarbowej.


Zamknij